maanantai 2. heinäkuuta 2012

Lomailusta

Heippa ja ihanaa heinäkuun alkua!

Näin kesällä tulee vähemmän bloggailtua, mutta yhdestä aiheesta haluan kirjoittaa, nimittäin lomailusta.

Perussuomalainen lomailija ymmärrykseni mukaan rakastaa mökkeilyä, veneilyä, luontoa ja lintujen viserrystä, rauhaa ja hiljaisuutta... Kesälomalla halutaan lähteä rentoutumaan ja rauhoittumaan, olemaan hiljaisuudessa, olemaan muun maailman ulottumattomissa.

Nämä asiat eivät suuremmassa määrin kuulu minun lomaani, sillä nuo asiat ovat minulle arkea. Asun maalla, vanhassa talossa ja tonttia riittää sen puolen hehtaarin metsän verran, joten pihatekemiset ovat arkea (ja tuskaa!). Näin ollen minun ei tarvitse lähteä mökille luonnon helmaan tai nauttimaan rauhasta. Minä saan olla rauhassa kotona, kun naapureitakaan ei ole kovinkaan lähellä. En kaipaa hiljaisuutta, sillä sitä on meillä aina.

Minulle hyvä loma muodostuu tekemisestä, aktiivisesta lomailusta. Tämä aktiivinen lomailu ei ole mökkeilyä työleirin merkeissä tai rauhallista oleskelua, pihatöitä jne. kotioloissa. Minä rentoudun, kun lähden kyläilemään, festareille ja matkustelemaan ulkomaille. Nautin, kun saan olla ihmisten keskuudessa. Koen, että loma tuntuu lomalta, kun teen asioita. Jos vain oleskelen niin tuntuu, että loma menee edestään... En sano, ettenkö nauttisi istuskella riippukeinussa ja lueskella. Tätä en kuitenkaan tee koko lomaa :)

Jokainen tietenkin lomailee omalla tavallaan ja ymmärrän erittäin hyvin ihmisiä, jotka lähtevät rauhoittumaan mökille, sillä ihminen tarvitsee rauhaa. Tavallisena arkena minäkin rakastan olla kotona, rauhassa ja hiljaisuudessa, asua täällä "pönkeröllä", jossa kännykkäliittymät pätkivät ja tiet ovat keväisin kuralla ja talvella liukkaita jääkenttiä. En osaa asua kaupungissa. Olen kuitenkin törmännyt ihmisiin, jotka eivät ymmärrä, miksi en viihdy mökillä (jonne saa raahata koko omaisuutensa), tämä johtuu nimenomaan siitä, että mökillä oleminen ei juurikaan tee eroa siihen, mitä arkeni on. Toivon, että jokainen saa viettää lomaansa omalla tavallaan, nauttien ja iloiten!

Ihanaa kesää jokaiselle!!!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti