sunnuntai 10. kesäkuuta 2012

Peltipurkit

Hei!

Yksi merkittävimmistä intohimon kohteistani ovat erilaiset kauniit peltipurkit! Juu, ja tiedän, etten todellakaan ole ainoa! Ne ovat vaan niin kertakaikkisen ihania... Olen pitkään yrittänyt vältellä peltipurkkien keräämistä, sillä käytännössä niihin ei tule tallettaneeksi mitään vaan ne vain seisovat jossakin hyllynkulmalla.

Ainoat purkit, joita olen tähän mennessä kirppareilta poiminut, ovat olleet Aarikan raitaiset peltipurkit. Niitä onkin kertynyt ihan sopiva kokoelma ja niissä säilytän pientä askartelutavaraa...


Viime aikoina olen sitten kuitenkin lähtenyt tekemään myönnytyksiä joillekin tietyille "klassisille" purkeille. Tässä kokoelmaani keittiönhyllyltä. Näiden olemassaolon perustelen ihan sillä, että näillä jokaisella on oma käyttötarkoituksensa.


Tänään sitten hurahdin totaalisesti. Olin huutokaupassa ja tulin huutaneeksi pari 5e "romulaatikkoa", joissa oli näitä ihanaisia peltipurkkeja, tarkemmin ottaen kahvipurkkeja. Nyt minulla sitten on oma pieni kokoelma vanhoja kahvipurkkeja ja olen niistä superonnellinen :) Näitä purkkeja en kylläkään ota sisäkäyttöön, sillä ne ovat kunnoltaan hieman huonoja ja ruosteisia. Ajattelin kuitenkin, että näihin purkkeihin voisin istuttaa vaikkapa kukkia tai jotain muuta hyödyllistä. Tällä hetkellä purkit on aseteltu kuistillani olevalle pienelle hyllylle... Kyllä ne siinä minua tuolla tavallakin ilahduttavat! :)


Lupaan, ettei hurahdukseni jatku massiivisiin tai utopistisiin mittasuhteisiin! En edelleenkään tule maksamaan yhdestäkään vanhasta kahvi- tai muusta peltipurkista yli 5 euroa! Jotain rajaa kuitenkin :)

2 kommenttia:

  1. Sininen ja punainen raitapurkki ei ole aarikkaa

    VastaaPoista
  2. Leveäraitaiset vihreä ja keltainen ovat Aarikan Riemuraitaa, mutta punainen ja sininen ohuemmalla raidalla ovat Marianne purkkeja. Molemmat kuitenkin samankokoisia ja GWS:n valmistamia kotimaisia peltipurkkeja.

    VastaaPoista