tiistai 31. toukokuuta 2011

Elämyslahjat

Jälleen on tovi vierähtänyt enkä ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään :( Kevät ollut kovin kiireinen, mutta onneksi nyt on saanut rauhoittua!

Kesä on tulossa ja sitä myöten juhlat, on ylioppilasjuhlia, rippijuhlia, häitä ja syntymäpäiviä. Yleensä se lahjan keksiminen on niiiiiiiin vaikeaa, kun ei aina oikein tiedä, että mitä sankari tarvitsisi, mistä hän voisi pitää jne. Rahan antaminen lahjana on jotenkin todella tylsää, vaikka myönnettäköön, että itsekin olen aina ilahtunut kyseisestä lahjasta ;) Minusta rahan antamisessa ei ole kuitenkaan "mitään henkeä".

Olen tullut siihen tulokseen, että mikä tahansa elämyslahja on hyvä, sillä siitä jää yleensä ihana muisto, jonka voi nostaa ajatuksiinsa muistin sopukoista hetkenä minä hyvänsä, eikä se vie tilaa kaapeissa ja komeroissa, vain pienen osan omalta kovalevyltämme.

Mikä sitten voisi olla elämyslahja? Sen ei tarvitse olla iso juttu. Itse olen soveltanut esimerkiksi seuraavia:
- olen vienyt mieheni Ähtärin eläinpuistoon ja sen päälle Hotelli Mesikämmeneen syömään
- olen antanut lahjaksi reissun Osloon (hotelli+matkat)... Tämäkin oli melko edullista, sillä hyödynsin Ryanairin halpoja lentoja
- olen ostanut leffaliput + lahjakortin Makuuniin mässyjä varten
- tänä vuonna vien mieheni Turun linnaan, olemme yötä hotellissa ja käymme syömässä, menomatkalla Turkuun käymme Herra Hakkaraisen talossa Sastamalassa

Mitäs muuta?
- veljen vaimoni polttareissa kävimme tekemässä karkkia Ilmajoella, Namituvassa



- veljeni polttarit vietettiin Riikassa (halvat Ryanairin lennot) ja siellä he kävivät mm. lentämässä kts. (http://www.aerodium.lv/en)
- mummani on saanut hotellimajoituksen+teatteriliput Olavi Virta-musikaaliin musiikkiteatteri Palatsiin Tampereella

Kaiken lisäksi tällaiset elämyslahjat voi hankkia vähän suuremmalla porukalla niin jokaisen euromääräinen osuus pysyy kohtuullisena :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti