maanantai 24. toukokuuta 2010

Maatuskamania jatkukoon

Heips,

Maatuskamaniani jatkuu edelleen, itse asissa se vain pahenee entisestään. Huomasin, että olen viimeaikoina ostanut enemmän maatuska-aiheista tavaraa kuin koskaan ennemmin! Tähän on kuitenkin syynsä. Suurin osatekijä maatuska-intooni lienee se, että kävin viikonloppureissulla Pietarissa, josta mukaani tarttui pari maatuskaa. Olen kuitenkin ylpeä siitä, etten ihan totaalisesti hullaantunut! :)

Maatuska on mielestäni jotenkin sympaattinen hahmo. Mielenkiintoa lisää myös se, että maatuskat ovat käsityönä tehtyjä ja niissä on oma symboliikkansa. Wikipediassa kerrotaan maatuskasta näin:

"Sisäkkäin olevia nukkeja on yleensä pariton määrä, mikä symbolisoi venäläisessä perinteessä jatkuvaa elämää, kun parillinen symbolisoi elämän päättymistä. Maatuska onkin eräänlainen hedelmällisyyttä ja jatkuvuutta symbolisoiva esine."
Mielenkiintoista!

Tässä kuvia viimeisimmistä hankinnoistani...
Tämän rintakorun ostin Pietarista, vaikka omistan toisen samanlaisen, jonka mieheni on ostanut minulle Prahasta muutama vuosi sitten... Ne vaan on niin söpöjä ;)

Ja tässä jo aiemmin ostettu


Pari magneettia tuli hankkittua myöskin :) Toinen lähtee varmaan pikkusiskolle (kumman Juulia haluaa?)Tässä sitten toinen maatuska-ostokseni, tämä on nyt sitten tällä hetkellä suurin omistamani maatuska :)Ja tässä toinen Pietarista ostamistani maatuskoista...Tässä koko hieno kokoelmani :D
Tämän maatuskalaukun olen ostanut noin kuukausi sitten nettikaupasta
http://www.greengaia.fi/

Tässä muuta Pietarista hankkimaani eli maalaus kauniista kirkosta ("Kirkko veren päällä").

Tämä kaakaopurkki oli vastustamaton... Olen muutenkin aivan hulluna erilaisiin peltipötteihin, joten tietenkin tämä lähti matkaani :)


Sitten vielä perinteinen huivi... Omistan samanlaisen mustan, jonka olen perinyt mummaltani :)

Tällaisia ostoksia tällä kertaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti